VERKKOKAUPAN EHDOT

1. YLEISET VERKKOKAUPAN EHDOT

1.1 Myynti

Malin Design Oy toivottaa tervetulleeksi kaikki yksityis- ja yritysasiakkaat. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät voimassaolevan Suomen arvonlisäveron. Pyydämme asiakasta tutustumaan verkkokaupan toimitus-, maksu- ja palautusehtoihin, tietosuojalausekkeeseen ja evästekäytäntöihin ennen tilaamista.

Malin Design Oy
Y- tunnus: FI-2473481-8
Postiosoite: Lapinkaari 12 B 17, FI-33180 Tampere

1.2 Asiakas

Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yksityisasiakkaan  ja Malin Design Oy:n välisessä kaupassa noudatetaan aina sopimushetkellä voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Yritysasiakkaiden ja Malin Design Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan voimassa olevaa Suomen kauppalakia, ellei näissä toimitusehdoissa ole toisin määrätty.

1.3 Verkkokaupan sisältö ja mediamateriaali

Verkkokaupassa esitetty sisältö, kuvat, tekstit, tuotetiedot, logot, videot, grafiikka sekä tekstisisältö on tekijänoikeuslailla suojattua Malin Design Oy:n omaisuutta ja muiden aineettomien oikeuksien suojaamaa omaisuutta, jonka luvaton käyttö tai kopiointi on kiellettyä. Aineettomia oikeuksia koskeviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Sisällönkäyttöä ja julkista jakoa varten tulee olla Malin Design Oy:n kirjallinen lupa.

1.4 Omistuksenpidätysehto tuotteissa ja palveluissa

Omistusoikeus kaupan kohteeseen kuuluu myyjälle kunnes koko kauppahinta on maksettu eikä velallisella ole oikeutta luovuttaa omaisuutta edelleen, liittää sitä muuhun omaisuuteen tai muutoin määrätä omaisuudesta omistajan tavoin. Tätä sovelletaan sekä yksityis-, että yritysasiakkaiden kanssa.

2. TILAAMINEN VERKKOKAUPASTA

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilaaja sitoutuu antamaan tilauksen yhteydessä oikeat tiedot. Tilaamalla tuotteen ja samalla hyväksymällä toimitusehdot asiakas vakuuttaa, että hänellä on oikeus tilata kyseinen tuote.

2.1 Tilauksen vahvistaminen

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Tilatessasi sitoudut jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin, joihin tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen. Huomaathan, että palveluntarjoaja voi pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta mm. jos tuotetta ei ole kohtuullisessa ajassa saatavilla. Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse ja tarjotaan mahdollisuutta korvaavaan tuotteeseen. Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan.

2.2 Tuotehinta

Tuotteen hinta on se hinta, joka on tuotteen kohdalla tilaushetkellä verkkokaupassa. Tuotteiden hinnat sisältävät Suomen voimassa olevan arvonlisäveron myös ulkomaille toimittaessa, mutta eivät toimituskustannuksia, ellei toisin ole mainittu. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Väärinhinnoittelun sattuessa, Malin Design Oy on velvoitettu ilmoittamaan tuotteen tilanneelle asiakkaalle välittömästi.

2.3 Tuotteen varastoarvo

Tuotteen sivulle päivitetään se varastoaro, joka on tuotteen kohdalla tilaushetkellä verkkokaupassa. Huomaathan, että tuotemäärien päivityksessä voi olla viivettä ja tuotteet myydään välimyyntiehdoin.

2.4 Minimitilaus yritysasiakkalla

Yritysasiakkaan verkkokaupasta tilaamien tuotteiden arvo tulee olla vähintään (30) euroa.

2.5 Yritysasiakkaiden tunnistautuminen

Tarvittaessa teemme valtuutettuna yritysasiakkaan puolesta tilauksen järjestelmäämme ja toimitamme maksutiedot asiakkaalle. Tällöin henkilötunnistautuminen vaaditaan tilauksen vahvistamiseksi (vahva asiakkaan tunnistautuminen).

3. MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT

Ajankohtaiset tiedot yksityisen ja yritysasiakkaan maksutavoista löytyvät verkkokaupan ”kassa” -sivuilta. Malin Design Oy pidättää oikeuden maksutapojen muutoksiin. Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan aina tilauksen yhteydessä.

3.1 Maksupalvelut

Verkkokaupan maksamispalvelut hoitaa Checkout Finland ja Klarna. Nämä maksupalvelut ovat asiakkaalle täysin turvallisia maksutapoja. Maksunvälityspalvelut välittävät maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista.

  • MOBIILIMAKSUTAVAT mm. Siirto, PivoMasterpass ja MobilePay –mobiilimaksutavat ovat käytössäsi
  • PANKKIMAKSUT mm. Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla
  • KORTTIMAKSUT mm. Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express –korteilla ja käytössä ovat myös kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut
  • LASKU- JA OSAMAKSUPALVELUT mm. Mash, Collector sekä Klarna palvelut ovat käytössäsi. Laskulla saat joustavasti korotonta maksuaikaa (14pv – 24kk) ja laskut voi kätevästi muuttaa osamaksuksi
  • TILISIIRTO maksutapana ovat käytössäsi

3.2 Yrityksille suositellut maksutavat Suomessa

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Ajankohtaiset tiedot yritysasiakkaan maksutavoista löytyvät verkkokaupan kassa -sivuilta. Malin Design Oy pidättää oikeuden maksutapojen muutoksiin. Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

  • KLARNA (tilaus 2000€ asti) lasku- ja osamaksupalvelu
  • COLLECTOR B2B (tilaus 5000€ asti) lasku- ja osamaksupalvelu
  • Tilisiirto, Pankkimaksu, Kortti- ja mobiilimaksutavat ovat myös yrityksen käytettävissä

COLLECTOR B2B YRITYSLASKU

  • Korotonta maksuaikaa 30pv Suomalaiselle yrityslaskulle
  • Kertaostos max. 5000 €
  • Tilaajan tunnistautuminen vaaditaan tilauksen yhteydessä
  • Laskun toimitus halutessasi verkkolaskuna

KLARNA MAKSUPALVELUT

  • KLARNA CHECKOUT – Voit itse päättää maksatko heti, myöhemmin vai pidemmän ajan kuluessa
  • KLARNA PAY LATER – Maksa tuotteet toimituksen jälkeen
  • KLARNA SLICE IT – Maksa omaan tahtiisi sen sijaan että maksaisit kerralla
  • Maksuaikaa vähintään 30pv ja luottoraja yrityksille 2000€
  • Laskun toimitus halutessasi sähköpostilla

3.3 Etu- ja- alennuskoodit

Saatu kampanjakoodi on aina henkilökohtainen tai yrityskohtainen, eikä koodia saa luovuttaa kolmannelle osapuolelle. Näillä koodeilla saadut edut koskevat kampanjassa tai sopimuksessa määritettynä aikana varastotuotetilauksia. Etukoodeihin voi liittyä erilaisia rajoituksia, kuten voimassaolon rajoituksia tai niiden soveltumista vain tiettyihin tuotteisiin tai tuotealueisiin. Etu on käytettävissä vain uusilla tilauksilla, jotka on tehty kampanjakoodia käyttämällä, etua ei voida yhdistää vanhoihin tilauksiin tai varauksiin, eikä sitä hyvitetä jälkikäteen. Koodi syötetään tilauksen yhteydessä ”ostoskori” –sivulla ”kupongin koodi” –kohtaan.

Kampanjakoodin ja lahjaksi annettavan lahjakortin ehdot ovat samat. Koodeihin ei voi yhdistää muita etuja, sekä niiden kaikki väärinkäyttö on rangaistava teko. Lahjakortin kampanjakoodia vastaan ei palauteta rahaa ja lahjakortti on aina käytettävä voimassaoloaikana.

4. TOIMITUS

Pyrimme käsittelemään tilauksen 2-3 työpäivän aikana ja toimittamaan tuotteet noin 4-7 arkipäivän kuluessa tilauksen tekemisen jälkeen, mikäli tuotetta on varastossa. Tilaustyönä valmistettavan tuotteen tai muutoin poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla tai sähköpostilla tilauksen saatuamme. Tuotteet toimitetaan suoraan varastostamme tai valmistetaan tilauksesta. Mikäli tuote tai tuotteen valmistettava osa on tilapäisesti loppu tai varastoseurannassamme on sattunut virhe, ilmoitamme siitä tilaajalle viipymättä. Toimitusaika-arviot on laadittu logistiikkakumppaniemme antamien tietojen perusteella.

Huomaathan, että poikkeavista toimitusajoista ja verkkokaupan huolto- ja päivitystöiden aiheuttamista muutoksista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla ennakkoon.

Malin Design Oy tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Pyrimme kuitenkin aina yllättämään asiakkaan nopealla toiminnalla. Huomaathan, että kuljetusyrityksen toimitusaika tilauksesta riippuu toimituspäivästä ja toimitustavasta.

4.1 Toimitustavat ja -maksut

Tilauksesi eri toimitustavat sekä tilauksen toimituskulut näet ostoskorissa toimitus- ja maksutavanvalintasivulla. Toimitus- ja käsittelykulut tilausta kohden ovat mainittu tilauksen yhteydessä ostoskori -sivulla. Erillisiä tilauksia ei voida yhdistää, sekä jokaiseen tilaukseen lisätään toimituskulut tilauskohtaisesti.

YKSITYISASIAKKAAT
Yksityisasiakkaille toimitamme Postin toimitukset pikkupakettina suoraan postilaatikkoon, aina tilauksen koon salliessa.

YRITYSASIAKKAAT
Yritysasiakkaille toimitamme Postin toimitukset pikkupakettina tai express –toimituksella suoraan liikkeeseen.

NOUTO KORULIIKKEESTÄ
Ota yhteyttä lähimpään jälleenmyyjääsi. Liike voi tilata haluamasi tuotteen sinulle valmiiksi liikkeeseen. Voit myös kysyä lisää tietoa asiakaspalvelustamme sähköpostitse.

4.1.1 Toimitusmaksut

EU-alueen sisäisistä toimituksista peritään tilauskohtainen toimitus- ja käsittelykulu 9,90€. Mikäli tuotteita toimitetaan ulkomaille, Tilaaja itse on vastuussa mahdollisista tullaus-, tuonti- tai muista lisämaksuista, kun toimituspaikka on EU-alueen ulkopuolella. EU-alueen ulkopuoliset toimitushinnat voivat vaihdella.

4.2 Viivästyminen

Malin Design Oy:n asiakaspalvelu on asiakkaaseen sähköpostitse yhteydessä, mikäli tuotteen toimitus viivästyy huomattavasti, sekä varaa oikeuden toimittaa saman tilauksen tuotteet erikseen. Pidätämme oikeuden tarvittaessa muuttaa toimitusaikoja. Kaikissa toimitusaikoihin liittyvissä kysymyksissä epäselvyyksien välttämiseksi pyydämme olemaan asiakaspalveluumme sähköpostitse yhteydessä.

4.3 Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, peritään (50) euron maksu.

4.4 Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, tulee sinun kirjallisesti ilmoittaa virheestä välittömästi sähköpostitse asiakaspalveluumme. Jos paketti on vioittunut toimituksen aikana, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio tuotteen logistiikkakumppanille tuotetta vastaanotettaessa. Logistiikkakumppani vastaa tavaran katoamisesta, vähentymisestä tai vahingoittumisesta kuljetettavaksi ottamisen ja luovuttamisen välisenä aikana tiekuljetussopimuslain mukaisesti.

4.5 Force-major – ylivoimainen este

Malin Design Oy ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Tällaiseksi ylivoimaiseksi esteeksi (force major) katsotaan mm. tulipalot, työtaistelutoimenpiteet, sodat, luonnonkatastrofit, viranomaisten väliintulot, häiriöt kuljetuksissa, alihankkijoilla, laitteissa, ohjelmistoissa, selaimessa tai verkkoyhteydessä. Malin Design Oy ei myöskään vastaa seurauksista, jotka aiheutuvat verkkokaupan toimintakatkoista mahdollisten huoltotöiden, teknisten vikojen, tietoliikenneyhteyksien häiriötilanteista tai muiden vastaavien syiden vuoksi.

5. PALAUTUS

Kaikki ei hyvästä palvelusta huolimatta aina mene niin kuin pitäisi. Asiakaspalvelumme auttaa sinua asioiden selvittämisessä, ota siis heti tarvittaessa yhteyttä – kysyvä ei kadu! Älä huoli, olemme varatutuneet näihin harmillisiin tilanteisiin ja teemme kaikkemme asian selvittämiseksi mahdollisimman nopeasti! Kaikissa tilaus-, tuotetieto-, reklamaatio- tai palautusasioissa pyydämme ensimmäisenä olemaan asiakaspalveluumme sähköpostitse yhteydessä. Tilaajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautetussa tuotteessa on oltava mukana kaikki toimitetut osat paketissaan.

5.1 Palautuskelpoinen tuote ja palautus

Tuotteen tulee olla kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti palautuskelpoinen ja lain tarkoituksena onkin antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen kotona kuin myymälässä. Asiakkaalla voi tutustua pakkauksen sisältöön ja sovittaa tuotetta varoen. Tuotteen täytyy olla palautettaessa täysin naarmuton ja uudenveroinen. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen, sekä tuotteet tulee olla täysin puhtaat ilman sovituksen jälkiä. Tilauksen palauttamisesta on tehtävä palautusilmoitus avoimesti ilmoittamalla siitä kirjallisesti sähköpostilla.

Tuote tulee palauttaa takaisin myyjälle allaolevaan palautusosoitteeseen välittömästi palautusilmoituksen jälkeen käyttämättömänä myyntikunnossa ja alkuperäisessä myyntipakkauksessaan, sekä tuotteen aitoustodistuksen, tuote-etiketin ja mahdollisten kaupanpäällisten kanssa. Palautuskustannukset, tuotteen asiallisesti pakkaaminen toimitusta varten, sekä mahdollisesti palautustoimituksessa aiheutuneet vahingot ovat asiakkaan vastuulla. Liitä kopio palautusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. Mikäli tuotetta on käytetty tai tuote ei ole jälleenmyyntikelpoinen asiakkaan aiheuttamasta syystä, pidätämme oikeuden laskuttaa mahdollisesta arvonalennuksesta. Palautuksesta on säilytettävä logistiikkayhtiön antama kirjallinen seurantatunnus, jolla lähetys voidaan jäljittää katoamistapauksessa.

Huomaathan, että palautusoikeus ei koske asiakkaan toivomuksesta valmistettua, kaiverrettua, erikoistilattua, muunneltua tuotetta tai tilauksesta valmistettua tuotetta. Palautusoikeus ei koske myöskään sinetöitynä toimitettua tavaraa, jonka sinetti on rikottu. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksen vastaanottamisesta tai nouda postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

5.2 Palautusilmoitus

Tilauksen palauttamisesta on tehtävä palautusilmoitus avoimesti ilmoittamalla siitä kirjallisesti sähköpostilla. Pyydämme tietoa mahdollisesta tuotteen palauttamisesta välittömästi toimituksen vastaanottamisesta. Sinulta on ennen maksutapahtumaa voitu erikseen pyytää suostumus peruutusoikeudesta luopumiseen.

Palautusilmoitus tulee lähettää sähköpostilla varustettuna selvällä merkinnällä ” Palautusilmoitus” osoitteeseen info@malin.design.

Palautusilmoitus-sähköpostiin sinun tulee merkitä:
– tilausnumero
– tilauksen päivämäärä ja vastaanottopäivä
– nimesi
– osoitteesi
– puhelinnumerosi
– tilinumero
– mahdollinen palautuksen syy ja selvitys

5.3 Viallinen tuote

Apua, vaurioitunut tuote – hoidetaan asia kuntoon! Mikäli saamasi tuote on viallinen tai vahingoittunut lähetyksessä, ilmoita viallisesta tuotteesta pikaisesti sähköpostilla asiakaspalveluumme alla olevin ohjein. Pyrimme ensisijaisesti korvaamaan viallisen tuotteen uudella. Jos tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, hyvitämme maksetun summan tilaajalle. Ilmoittaessa viallisesta tuotteesta, ota tarkka kuva tuotteesta sekä liitä kuvaus tapahtuneesta samaan viestiin. Viallinen tuote tulee pakata huolellisesti ja postittaa alla olevaan palautusosoitteeseen. Hyvitys tehdään, kun tuote on palautunut Malin Design Oy:lle ja vika on todennettu.

Ilmoitus viallisesta tuotteesta tulee lähettää sähköpostilla varustettuna selvällä merkinnällä ”Viallinen tuote” osoitteeseen info@malin.design.

Viallinen tuote-sähköpostiin sinun tulee merkitä:
– tilausnumero
– tilauksen päivämäärä ja vastaanottopäivä
– nimesi
– osoitteesi
– puhelinnumerosi
– tilinumero
– kuva ja selvitys tapahtuneesta

5.4 Palautuksen kulut

Palauttaessa tuotteita on tärkeää huomioida, että kaikista vaihto- ja palautuspostituskuluista vastaa tilaaja.

5.5 Maksunpalautus

Kun palautus on hyväksytty palautamme maksettujen tuotteiden summan maksutavan mukaisesti. Toimituskuluja ei palauteta. Mikäli maksutapana on ollut lasku- tai osamaksu, laskutus perutaan. Pyrimme pikaisesti käsittelemään palautuksen sekä palauttamaan maksamasi summan kokonaisuudessaan, kuitenkin 30 arkipäivän kuluessa kun tuote on vastaanotettu palautetuksi ja tarkastettu Malin Design Oy:n toimesta.

5.6 Palautusosoite

Malin Design Oy
Lapinkaari 12 B 17
FI-33180 Tampere
p. 040-5549800

6. TAKUUEHDOT JA VASTUU

Kaikissa takuu- ja vastuuasioissa pyydämme ensimmäisenä olemaan asiakaspalveluumme sähköpostitse yhteydessä. Malin Design Oy:n tuotteilla on takuu valmistusvirheiden osalta. Takuu ei kuitenkaan koske normaaleja käyttöön ja kulumiseen liittyviä vikoja. Takuu ei koske irtoamisia tai vikoja, joiden voidaan katsoa aiheutuneen unohduksesta tai tuotteiden huolimattomasta hoidosta. Korun hoidosta ja säilyttämisestä toimitetaan ohjeet Malin Design -korun aitoustodistuksen yhteydessä.

Malin Design Oy ei vastaa mahdollisista välittömistä tai välillisistä vahingoista mikäli ne aiheutuvat tuotteen tahallisesta rikkomuksesta tai törkeästä huolimattomuudesta. Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen. Nämä ehdot on laadittu Suomen lakia noudattaen ja hyvien asiointitapojen mukaan. Mahdolliset riitatilanteet ratkaistaan Suomessa, Pirkanmaan käräjäoikeudessa.

HUOM. TUKEHTUMISVAARA LASTENKORUISSA

Aikuisen tulee valvoa nuoren lapsen korun käyttöä jatkuvalla läsnäolollaan. Korua ei koskaan saa jättää lapsen käyttöön ilman aikuisen valvontaa. Muistathan aina ohjeistaa myös korulahjansaajaa.

6.1 Korumateriaalit

Koruissa on käytetty luonnollisia ja käsin valmistettuja materiaaleja, aitoja helmiä, nahkaa, jalometalleja. Luonnollisissa materiaaleissa on usein selvästi nähtävissä erilaisia ulkoisia pinnanmuotoja, sävyeroja, kokoeroja tai muotoeroja. Käsin valmistettu lopullinen tuote luonnon materiaaleilla saattaa erota tuotesivun kuvasta edellä mainituilta osin. Tuotteen mitat, pituus ja paksuus, tuotteen lukko-osat, tuotteen varsinainen muoto tai käytettyjen helmien määrä saattavat vaihdella ilmoitetusta, tai eritä kuvasta mallisarjan kehittyessä.

6.2 Metalliseoksen allergisointi

Malin Design Oy suosittelee aina henkilöä, joka on herkistynyt tai epäilee herkistymistä eri metalliseosten allergisoinnille, varoen testaamaan korun käyttöä. Mahdolliseen allergiatapaukseen liittyen tulee korun käyttö lopettaa välittömästi ja tarvittaessa on hakeuduttava hoitoon. Malin Design Oy ei vastaa mahdollisista välittömistä tai välillisistä vahingoista liittyen tuotteen allegisoimistapauksiin. Koruissa on käytetty allergiatestattuja korumetalleja sekä jalometalleja, nämä ovat merkittynä tuotteeseen leimoin, myös tuotteen sivulla on mainittu korun materiaalit. Hopeakoruissa on käytetty rhodium-pinnoitusta, joka monissa tapauksissa auttaa estämään jalometallin allergisoimista. Tilaajan on syytä perehtyä annettuihin tuotteen materiaaleihin ja mahdollisiin materiaalien pinnoitteisiin ennen tilausta. Pyydämme kaikissa allergia-asioihin liittyvissä kysymyksissä olemaan ennakkoon asiakaspalveluumme yhteydessä lisätietojen saamiseksi.

6.3 Määrätty huoltopaikka

Takuukorjaus tehdään aina myyjän takuuehtojen mukaisesti. Asiakas voi hoitaa takuuasiat ensisijaisesti Malin Design Oy:n kanssa, ostoliikkeensä tai paikallisen jälleenmyyjänsä kautta, edellyttäen tietenkin, että jälleenmyyjällä on Malin Design tuotemerkki valikoimissaan. Malin Design Oy voi ohjata asiakkaan ottamaan yhteyden valtuuttamaansa huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua tilanteessa. Aiheettoman huoltokäynnin tai -toimituksen kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu aiheetta takuuhuoltoon. Malin Design Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja postittamisesta aiheutuneet logistiset kustannukset.

7. TIETOSUOJASELOSTE

Tässä verkkokaupassa noudatetaan Malin Design Oy:n henkilötietolain mukaista tietosuojaselostetta.

Malin Design Oy:n verkkokaupan asiakkaiden tiedot on tallennettu vain verkkokaupan omistajan asiakasrekisteriin. Asiakasrekisterin tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Verkkokaupan omistajalla on oikeus käsitellä rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia kuten suoramarkkinointia varten, eikä tietoja luovuteta ulkopuoliselle taholle. Asiakas voi halutessaan kieltää tietojensa käytön markkinointitarkoituksiin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme info@malin.design. Poistamme tarvittaessa asiakasta koskevat tiedot asiakkaan pyynnöstä.

7.1 Rekisterinpitäjä

MALIN DESIGN OY | Y-tunnus 2473481-8
Lapinkaari 12 B 17
FI-33180 Tampere
Asiakaspalvelu: info@malin.design
Puhelin: +358(0)40-5549800

7.2 Rekisteriasioista vastaava henkilö/ tietosuojavastaava henkilö

Ville Malinen, toimitusjohtaja (info@malin.design)

7.3 Rekisterin nimi

Malin Design Oy:n asiakasrekisteri

7.4 Rekisterin pitämisen peruste, tietolähteet ja käyttötarkoitus

Henkilö on tilannut verkkokaupasta tuotteita ja ilmoittanut annetut tiedot. Rekisteriä sovelletaan asiakkaan tunnistautumiseen ja käyttöoikeuksien hallintaan, käyttäjien tilausten toimittamiseen ja asiakassuhteen ylläpitoon sekä kehittämiseen. Säilytämme ja käsittelemme asiakastietoja myös kirjanpitoamme varten kirjanpitolain mukaisesti.

7.5 Mitä tietoja voidaan kerätä ja mihin tietoja voidaan käyttää 

Rekisterin käyttötarkoitus on verkkokaupan asiakasrekisterin ylläpitäminen sekä asiakkaiden tilausten arkistointi ja käsittely. Rekisteriä käytetään myös kadonneiden lähetysten seurantaan. Tietoja voidaan käyttää verkkokaupan omistajayrityksen toiminnan kehittämiseen liittyen ja tilastollisiin tarkoituksiin. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain asettamissa rajoissa.

Rekisterin tietoja voidaan käyttää verkkokaupan omistajayrityksen omissa rekistereissä mainonnan kohdistamiseen luovuttamatta henkilötietoja ulkopuolisille tahoille. Verkkokaupan omistajayritys voi tarvittaessa käyttää asiakas- ja palvelusuhteen ylläpitämiseen yhteistyökumppaneita. Osa rekisteritiedoista voidaan siirtää yhteistyökumppanin palvelimille teknisten vaatimusten vuoksi. Tietoja käsitellään ainoastaan verkkokaupan omistajayrityksen asiakassuhteen ylläpitämiseen teknisten rajapintojen kautta.

7.6 Rekisterin sisältämät tiedot

Malin Design Oy:n henkilörekisteri sisältää alla olevat tiedot:
– Etu- ja sukunimi
– Postiosoite
– Sähköpostiosoite
– Puhelinnumero
– Henkilön tilauksessa kohdissa ”ostoskori” ja ”kassa” antamat tiedot
– Tilauksiin liittyvät postin seurantatiedot

7.7 Tietojen luovuttaminen

Tietoja ei luovuteta verkkokaupan omistajayrityksen ulkopuolelle. Henkilötietoja ei siirretä Euroopan Unionin ulkopuolelle, ellei se ole teknisen toteutuksen varmistamiseksi tarpeellista. Rekisteröityneen asiakkaan henkilötiedot hävitetään asiakkaan pyynnöstä.

7.8 Tietojen säilyttämisaika

Henkilötiedot säilytetään niin kauan, kun niitä tarvitaan asiakkaan kanssa tehtävän sopimuksen täytäntöön panemiseksi, asiakaspalvelun kehittämiseksi tai lainsäädännön vaatimalla tavalla. Huomaathan, että kirjanpitolaki velvoittaa säilyttämään kirjanpitoaineistoa vähintään kuuden (6) vuoden ajan tilikauden päättymisestä lukien.

7.9 Asiakkaan oikeudet

Asiakkaalla on oikeus saada pääsy asiakasta koskeviin henkilötietoihin ja oikeus saada jäljennös asiakasta koskevista henkilötiedoista; Pyytää henkilötietojen oikaisemista tai poistamista järjestelmästämme; Tietyin edellytyksin pyytää käsittelyn rajoittamista tai vastustaa henkilötietojen käsittelyä. Pyynnöt koskien asiakkaan oikeuksia on toimitettava sähköpostitse asiakaspalvelumme osoitteeseen.

7.10 Evästeiden käyttö

Malin Design Oy verkkokauppa käyttää cookie-toimintoa eli evästeitä. Eväste on pieni, käyttäjän tietokoneelle lähetettävä ja siellä säilytettävä tekstitiedosto, joka mahdollistaa internet-sivujen ylläpitäjän tunnistamaan usein sivuilla vierailevat kävijät, helpottamaan kävijöiden kirjautumista sivuille sekä mahdollistamaan yhdistelmätiedon laatimisen kävijöistä. Tämän palautteen avulla verkkokauppa pystyy jatkuvasti parantamaan sivujen sisältöä. Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Verkkokaupassa ei-kirjautuneiden tykkäykset käyttävät evästeitä siten, että ne tallentuvat evästeeseen, joka on voimassa 2 vuotta, tai kunnes käyttäjä itse tyhjentää evästeet selaimesta. Huomaathan, että osa evästeistä on pakollisia sivuston käytön kannalta mm. ostoskorin toiminnot ja asiakkaan tunnistaminen eivät toimi ilman evästeitä, näiden tarkoitus onkin parantaa verkkosivustojen toimintaa ja tehdä ostokokemuksesta mahdollisimman miellyttävä. Selaimen evästeet on helppo poistaa.

7.11 Rekisterin suojaus, säilytys ja käsittely

Rekisteriä tai sen tietoja ei luovuteta ulkopuolisille. Tietojen käyttöoikeus on vain niillä rekisterinpitäjän palveluksessa olevilla henkilöillä, jotka tarvitsevat tietoja työtehtävissään. Rekisterin käyttöoikeus edellyttää verkkokaupan taustajärjestelmän käyttäjäoikeuksia sekä salasanoja. Rekisteri säilytetään salasanasuojatulla verkkopalvelimella.

7.12 Rekisterin ehtojen päivittäminen

Päivitämme jatkuvasti tietosuojaselostettamme toimintamme kehittyessä sekä lainsaadännön muuttuessa, joten toivommekin sinun käyvän tällä sivulla aika ajoin. Viimeisimmän päivityspäivämäärän löydät tämän selosteen alusta kohdasta ”päiväys”.

© Malin Design Oy.

8. EHTOJEN PÄIVITTYMINEN

Tutustuthan kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin ennen tilausta. Malin Design Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Muutetut ehdot astuvat heti voimaan muutoksenteosta.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme, toimitushintojamme, tuotehintojamme, toimitusaikojamme tai yleisiä verkkokaupan käytäntöjä, tai evätä tilaus tarvittaessa.

Verkkokaupan yleiset ehdot sekä tietosuojaseloste ovat voimassa 4.7.2019 alkaen.

9. FAQ - USEIN KYSYTTYÄ

1. Koska toimitukseni saapuu perille?

Saat tilausvahvistuksen sähköpostilla kun tilauksesi on valmistunut ja toimitettu logistiikkayhtiön toimitukseen, tästä tiedät, että tuoteesi on matkalla! Voit halutessasi pyytää seurantatunnuksen vastaamalla tilausvahvistukseemme. Toimitus kotiosoitteeseen jaettuna kestää pääsääntöisesti noin 2-3 työpäivää.

2. Saako teiltä blogiani varten kuvamateriaalia tai valmiita postauksia?

Meiltä saat piristystä somepäivityksiin ja pääset hyödyntämään mediamateriaalia suoraan tuotteen sivulta tai uusilta LOOKBOOK -sivuiltamme. Meiltä saa myös sisältöä ja ilmettä päivityksiin. Lue yhteistyöstä lisää: Bloggaaja, vaikuttaja, koruliike.

3. Haluaisin vaihtaa tilatun tuotteen eri kokoon?

Tilauksen voi palauttaa ja tuotteilla on 14pv palautusaika myyntikunnossa. Tilauksen palauttamisesta on tehtävä palautusilmoitus avoimesti ilmoittamalla siitä kirjallisesti sähköpostilla. Huomaathan, että palautusoikeus ei koske erikoistilattua tuotetta. Lisää tietoa löydät: VERKKOKAUPAN EHDOT.

4. Voiko tilauksen maksaa pidemmällä maksuajalla?

Meillä voit maksaa ostoksesi osissa ja tilaukselle voit valita joustavasti 14pv – 24kk maksuajan lasku- ja osamaksupalveluistamme. Laskulla saat kätevästi korotonta maksuaikaa ja laskut voi muuttaa halutessaan osamaksuksi.

5. Voinko tilata sähköpostilla liikkeen toimitukset?

Tilaaminen onnistuu edelleen myös puhelimitse tai sähköpostilla. Tällöin teemme tilauksen puolestasi suoraan verkkojärjestelmään ja laskutus tapahtuu Klarna -laskulla. Huomaathan, että turvallisuuden vuoksi, yli 2000€ tilauksissa vaadimme tunnistautumisen tilaajalta asiakkaan puolesta tilatessa. Voimme myös kerätä tuotteet valmiiseen ostoskoriin sinulle ja saat rauhassa täydentää ostoksia. Liikkeen verkkokaupan tilauksia varten tarvitset yrityskohtaisen tilaustunnuksen: TILAA TUNNUS TÄÄLTÄ.

MALIN DESIGN OY VERKKOKAUPPA

Tässä on esitetty yleiset yksityis- ja yritysasiakkaan tilaus- ja toimitusehdot sekä tietosuojaseloste koskien Malin Design Oy:n verkkokauppaa. Vieraillessaan sivustolla tai tilatessaan tuotteita verkkokaupasta käyttäjä sitoutuu mainittuihin ehtoihin. Verkkokaupan päivityksistä ja muutoksista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

Asiakaspalvelun sähköposti: info@malin.design
Avoinna: ark. 10:00 – 17:00

Ota yhteyttä meihin blogi-, media-, yhteistyö- tai korumyyntiasioissa! Tarkemmin meistä ja Malin Designista yrityksenä löydät meidän Tarinamme -sivulta, käy tutustumassa.